1. Pilotaj eğitimi için neden KTO Karatay Üniversitesini tercih etmeliyim?
- PLANÖR EĞİTİMİ: Türkiye’de yalnızca KTO Karatay Üniversitesi uygulama eğitimlerini planör uçuşlarıyla başlatmaktadır. Planör Lisansına (SPL) sahip olan bir pilot adayı;
- EĞİTİM PİSTİ: KTO Karatay Üniversitesi, genel amaca uygun şekilde inşa edilmiş ve üniversite kampüsüne sadece 20 dakika mesafede bulunan ve yaklaşık 305.000m2 genişlikteki kendi eğitim pistinde öğrencilerine eğitim verecektir.
- ÇİFT ANADAL PROGRAMI (ÇAP): KTO Karatay Üniversitesi, pilot adaylarına herhangi bir ek ücret ödemeksizin Çift Anadal Programı’na katılma hakkı vermektedir. Pilotaj öğrencileri üniversiteye girişte herhangi bir burs elde edememiş olsa dahi, YÖK tarafından belirlenmiş olan şartları sağlamaları halinde ÇAP’a ücretsiz kayıt olur.
- Bir uçağa nispetle çok daha üst düzey kumanda becerisi gerektiren planör kullanımda kumanda becerilerini geliştirir;
- Piste hangi irtifadan nasıl yaklaşacağını, mecburi inişlerde hızlı ve mükemmel karar verme yeteneklerini planör eğitimiyle kusursuzlaştırır;
- Anormal duruma yaklaşan veya giren uçağın hangi kumandalar ve koordineli kullanımla kurtarılacağını öğrenir.
2. Pilotaj Bölümünde eğitim süresi kaç yıldır?
Pilotaj Bölümü eğitimi 4 yıldır. Bölümümüzde hazırlık sınıfı isteğe bağlıdır. İstenmesi halinde 1 yıllık bir hazırlık eğitimi alınabilir. Bununla birlikte ÇAP yapmak isteyen öğrencilerimizin eğitim süresi daha uzun olabilir.
3. Pilotaj Bölümü ücreti ne kadardır?
Pilotaj Bölümü 2023 - 2024 yılı eğitim ücretleri aşağıdaki gibidir:
Eğitim | Ücret | Ödeme |
Teorik Eğitim Bedeli | 179,000* TL | Her yıl için |
Teorik ve Uygulamalı Uçuş Eğitim Ücreti (Planör Eğitimi Dahil) | 56,000 Avro | 4 yıllık uçuş eğitimi için toplam |
Teorik ve Uygulamalı Uçuş Eğitim Ücreti (Planör Eğitimi Hariç) | 53,000 Avro | 4 yıllık uçuş eğitimi için toplam |
• Hazırlık programı isteğe bağlıdır.
• Teorik ve uygulamalı uçuş eğitim ücreti her yıl 10 taksite bölünebilir.
• Planör eğitimi isteğe bağlıdır.
• ÖSYM tam burslu öğrenciler, teorik ve uygulamalı uçuş eğitim ücretinden muaftır.
- 56.000 Euro: birinci yıl 14.000 €, ikinci yıl 14.000 €, üçüncü yıl 14.000 €, dördüncü yıl 14.000 € olacak şekilde 4 yıl boyunca eşit taksitlere bölünür. Yıl içinde bu ücretler 10 taksit şeklinde ödenebilir.
- 53.000 Euro: birinci yıl 13.250 €, ikinci yıl 13.250 €, üçüncü yıl 13.250 €, dördüncü yıl 13.250 € olacak şekilde 4 yıl boyunca eşit taksitlere bölünür. Yıl içinde bu ücretler 10 taksit şeklinde ödenebilir.
4. Pilotaj Bölümü hangi puan türünden öğrenci kabul etmektedir?
Pilotaj Bölümü Sayısal (SAY) puan türünden öğrenci kabul etmektedir.
5. Verilecek pilotaj eğitimi neleri kapsamaktadır?
Akademik dersleri, Hususi Pilot Lisansı (PPL), Havayolu Taşımacılığı Lisansı (ATP – A), Planör Lisansı (SPL), teorik yer derslerini ve uygulamalı uçuş eğitimini kapsamaktadır.
6. Eğitim kim tarafından verilecektir?
Tüm teorik ve uygulamalı eğitim programları KTO Karatay Üniversitesi öğretim üyeleri ve görevlileri tarafından verilir.
7. Uygulama (uçuş) eğitimleri nerede verilir?
Bütün uygulama eğitimleri üniversitemizin Konya, Eğribayat’ta yer alan eğitim pistinde verilmektedir.
8. Pilotaj Bölümünde kontenjan nedir?
Pilotaj Bölümü kontenjanı 4 burslu, 28 ücretli öğrenci olmak üzere toplam 32 kişidir.
9. Öğrenciler, üniversite tarafından sağlanan tercih bursu, kardeş bursu, Ahilik bursu vb. burslardan Pilotaj Bölümü için de faydalanabilir mi?
Uygulamalı uçuş eğitimi bedelinde burs sağlanmamaktadır. Teorik eğitim bedelinde ise aşağıdaki linkte paylaşılan burslardan tercih bursu ve artı on bursu hariç diğer burslar geçerlidir. Sadece teorik eğitim bedelinde geçerli olan ve üniversitemiz tarafından sağlanan bursları buradan bulabilirsiniz.
10. Pilotaj Bölümüne yerleşen bir öğrencinin geçerli sağlık raporu alamaması durumunda ne yapılır?
Olası aksaklıklara karşı pilotaj bölümünü tercih etmeyi düşünen tüm öğrencilere gerekli muayeneyi tercihlerini yapmadan olmalarını önemle tavsiye ediyoruz. Sağlık raporu alamayan öğrenciler ÖSYM’ye başvurarak puanına uygun şekilde bir sonraki tercihlerine ÖSYM tarafından yerleştirilecektir. Bu durumdaki öğrencilerin zaman kaybetmeksizin ÖSYM’ye başvurması ve ilgili takvimi takip etmesi gerekmektedir
11. Sağlık raporunu nereden alabilirim?
Sağlık raporunun Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş sağlık kuruşlarından alınması gerekmektedir. Sağlık kuruluşlarının listesine buradan ulaşabilirsiniz.
12. Sağlık raporunu almak kaç gün sürmektedir ve ücreti ne kadardır?
Sağlık raporunu almak normal şartlar altında 1 – 2 gün sürmektedir. Sağlık raporunun ücreti, raporun alınacağı sağlık kuruluşuna göre farklılık gösterebilmektedir. Bu rapor için ödenecek tutar burs kapsamı dışındadır.
13. Gözlük kullanan kişiler Pilotaj Bölümüne kayıt yaptırabilir mi?
Bu soruya sağlık raporunu alacağınız sağlık kuruluşu ilgili kurallara (JAR – FCL –3) göre verecektir.
14. Pilotaj Bölümünde eğitim dili nedir?
Eğitim dili %100 Türkçedir. İstenmesi halinde 1 yıl İngilizce hazırlık sınıfı okunabilir. Buna ek olarak Pilotaj Bölümündeki eğitim sırasında yoğun biçimde Genel İngilizce ve Mesleki İngilizce dersleri olacaktır.
15. Uygulamalı uçuş eğitimleri için anlaşmalı olduğunuz kurum var mıdır?
Hayır, uygulamalı uçuş eğitimleri KTO Karatay Üniversitesi bünyesinde verilecektir.
16. Uçak Tip (Type) uçuş eğitimini nereden alabilirim?
Ülkemizde Tip (Type) uçuş eğitimi kullanacağınız uçağa bağlı olarak havayolu firmaları tarafından verilmektedir. Tip uçuş eğitimi üniversitemizde verilecek olan eğitimin dışında alınacak bir eğitimdir. Tip uçuş eğitimini alan mezunlarımız 2. Pilot olarak havayolu şirketlerinde çalışabilir.
17. Pilotaj eğitimi sırasında uçamayacak derecede sağlık sorunu yaşayan bir öğrencinin eğitim programı nasıl etkilenir?
Bu tür bir durumda, öğrenci ÇAP yapmakta ise ÇAP yaptığı bölüme devam edebilir. Ya da kurum içi yatay geçiş yoluyla almış olduğu ders ve kredi sayısına bakılarak uygun bir programda eğitim görmesi sağlanır.
18. Planör eğitimi ücretli mi?
Planör eğitimi de dâhil olmak üzere tüm uygulama eğitimlerinin ücreti 55,000 Avro’ya dâhildir.
KTO Karatay Üniversitesinde İngilizce Hazırlık Sınıfı zorunlu mu?
İngilizce Hazırlık Sınıfı, KTO Karatay Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda İngilizce Mütercim ve Tercümanlık bölümü, Mühendislik Fakültesinde (Endüstri Mühendisliği hariç) ve İİBF Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümünde (İngilizce) zorunlu; diğer Fakülte, YO, MYO bölümlerde ise isteğe bağlıdır. İngilizce Mütercim ve Tercümanlık bölümü, Mühendislik Fakültesi (Endüstri Mühendisliği hariç) ve Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü öğrencileri İngilizce Hazırlık Sınıfında başarılı olduğu takdirde lisans programında eğitimine devam eder; başarısız olursa İngilizce Hazırlık Sınıfını tekrar eder. Diğer Fakülte, YO, MYO isteğe bağlı bölümler ise hazırlık sınıfından başarısız olsalar dahi bir sonraki yıl bölümlerine devam edebilirler.
DYT ve AYSS Nedir?
DYT (Dil Yeterlik Sınavı): Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılan İngilizce yeterlik sınavıdır.
Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından hazırlanan İngilizce dil yeterlik sınavı (DYT) her akademik yılbaşında yapılır. Uygulanan İngilizce yeterlik sınavında (DYT) 60 ve üzeri puan alan öğrenciler başarılı sayılır ve Hazırlık Sınıflarından muaf sayılırlar.
AYSS (Akademik Yıl Sonu Sınavı): Bu sınav, İngilizce Hazırlık Sınıflarında eğitime-öğretime başlamış öğrencilerin yıl sonunda girdiği dil yeterlik sınavıdır. Toplam geçme notu hesaplamasına giren bu sınava devamsızlık sınırını aşmayan öğrenciler girer. Bu sınavdan 100 üzerinden en az 50 puan alma şartı aranır. Dönem içinde A1, A2, B1 ve B2 kurlarından aldıkları not ortalamaları ile bu sınavın %30’un toplamı en az 60 ve üzeri puan olduğu takdirde, İngilizce Hazırlık Sınıflarından başarılı sayılırlar.
İngilizce Seviye Tespit Sınavı öncesinde bir kurs var mı? Bu sınavın içeriği hakkında bilgi alabilir miyiz?
Üniversitemizin İngilizce Seviye Tespit Sınavı için düzenlediği bir kurs programı yoktur. Ancak DYT sınavı soru örneklerinin yer aldığı kılavuza web sitesinden ulaşabilirsiniz. Ayrıca [email protected] adresine mail atarak bilgi alabilirsiniz.
KEPT sınavı örneği için tıklayınız.
İngilizce Hazırlık Programı’nda başarısız olmam halinde haklarım nelerdir?
İngilizce hazırlık sınıfında başarısız olan öğrenciler bir akademik yıl daha hazırlık sınıfı okuyabilir. İngilizce hazırlık sınıfında iki yıl üst üste başarısız olan öğrencilerin ilişikleri kesilir. ÖSYM tarafından Türkçe olan eşdeğer bölümlere merkezi sınavda almış oldukları puanlar göz önüne alınarak yerleştirilebilirler.
İngilizce Hazırlık Programı’nda öğrenciler kurlara nasıl yerleştiriliyor?
Öğrenciler, akademik yılın başında Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılan Dil Yeterlik Sınav sonuçlarına göre başarısız olan öğrenciler A1 kurlarına yerleştirilirler.
İngilizce Hazırlık Programı ne kadar sürer?
DYT Sınavından başarısız olmuş öğrenciler için İngilizce Hazırlık Programının süresi bir akademik yıldır. Bir akademik yıl dört kurdan oluşmaktadır. Hazırlık muafiyeti bulunmayan öğrenciler “A1” kurundan eğitime başlarlar.
Burslu bir öğrencinin İngilizce Hazırlık Programı’nda yıl tekrarı yapması nedeniyle bursu kesilir mi?
Evet, bursu kesilir. 2. Kez hazırlık sınıfı tekrar edecek olan öğrencilere burs uygulanmaz ve tam ücret ödemek zorundadırlar. Ama bölüme geçmeleri halinde girişte edinmiş oldukları burslar geçerliliğini korur.
İngilizce Hazırlık Programı’nda devam zorunluluğu var mı?
Öğrencilerin İngilizce eğitimlerini etkin bir şekilde sürdürüp tamamlayabilmeleri için derslere düzenli olarak devam etmeleri gerekir. Bu nedenle öğrencilerin derslerin %80’ine devam zorunluluğu bulunmaktadır.
KTO Karatay Üniversitesinde Arapça Hazırlık Sınıfı zorunlu mu?
KTO Karatay Üniversitesi Arapça Mütercim ve Tercümanlık Bölümü’nde Arapça Hazırlık Sınıfı zorunludur. Öğrenci Arapça Hazırlık Sınıfında başarılı olduğu takdirde, lisans programında öğrenim görme hakkına sahip olur ve oradaki öğrenimine devam eder; başarısız olursa Arapça Hazırlık Sınıfını tekrar eder.
Arapça Hazırlık Sınıfında Okumadan Lisans Programına Başlayabilir miyim?
Öğrenci, eğitim-öğretim yılının başında yapılan Arapça Muafiyet/ Dil Yeterlik Sınavında başarılı olduğu takdirde Hazırlık Sınıfında okumadan lisans programına başlayabilir.
Arapça Hazırlık Sınıfında Öğretim Nasıl Yapılmaktadır?
Arapça Hazırlık programında; Arapça okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri kazandırılmakta, kullanılan görsel-işitsel materyallerle ve dilbilgisiyle Arapçanın temel bilgileri verilmesi amaçlanmaktadır.
Arapça Seviye Tespit Sınavından önce kurs durumu var mı? Bu sınavın içeriği hakkında bilgi alabilir miyiz?
Üniversitemizin Arapça Seviye Tespit Sınavı için düzenlediği bir kurs programı yoktur. Sınava girenlerin; sarf, nahiv, muhadese, okuma ve yazma konusundaki becerileri ölçülmekte, 100 puan üzerinden 60 ve üzeri puan alan öğrenciler başarılı sayılmaktadır.
Arapça Hazırlık Sınıfında başarısız olmam halinde durumum nedir?
Arapça hazırlık sınıfında başarısız olan öğrenciler iki yıl üst üste başarısız olurlarsa, Yüksekokulla ilişikleri kesilir. ÖSYM tarafından Türkçe olan eşdeğer bölümlere merkezi sınavda almış oldukları puanlar göz önüne alınarak yerleştirilebilirler.
Arapça Hazırlık Sınıfı ne kadar sürmektedir?
Arapça Hazırlık Sınıfının normal süresi bir yıldır. Bu bir yıllık süreçte ölçme-değerlendirme, 4 ara sınav, 2 proje ve 1 yıl sonu sınavı üzerinden yapılmaktadır. Tüm bu sınavların ortalaması 60 puanı geçen öğrenciler başarılı sayılmakta ve lisans programına geçme hakkı kazanmaktadır. Ayrıca Hazırlık sınıfının tek bir sınıf halinde eğitim almaları uygun görülmektedir.
Burslu bir öğrencinin Arapça Hazırlık Programı’nda kalması nedeniyle bursu kesilir mi?
Evet, bursu kesilir. 2. kez hazırlık sınıfını tekrar edecek olan öğrencilere burs uygulanmaz ve tam ücret ödemek zorundadırlar. Ama bölüme geçmeleri halinde girişte edinmiş oldukları burslar geçerliliğini korur.
Arapça Hazırlık Programı’nda devam zorunluluğu var mı?
Öğrencilerin Arapça öğrenimlerini etkin bir şekilde sürdürüp tamamlayabilmeleri için derslere düzenli olarak devam etmeleri gerekir. Bu nedenle öğrencilerin derslerin %80’ine devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Taban puan nedir?
Taban puan bir önceki yılda ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucuna göre yapılan yerleştirmeler ile ortaya çıkan istatistikî bilgidir. Bu yılki yerleştirmelerde herhangi bir etkisi yoktur. Bir önceki yıl oluşan taban puan bu yıl düşebilir ya da yükselebilir. Adaylar tercih etmek istedikleri diploma programının taban puanından küçük puana sahip olsalar bile tercih yapabilir.
Taban puan nasıl oluşur?
Bir yükseköğretim kurumunun diploma programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi sınavla yerleştirilen en düşük puanlı öğrencinin giriş puanınıdır. ÖSYM tarafından yapılan ilk yerleştirme işlemleri sonucu kontenjanı dolmayan bölümlerde taban puan oluşmamış sayılır. Örneğin: Matematik bölümü kontenjanı 20 kişi olsun. Bu bölümü 18 kişinin tercih ederek yerleştiğini varsayalım. Bu durumda 2 kişilik kontenjan boş kalır. Bu bölüme yerleşen en küçük puana sahip 18. kişi bölümün taban puanını oluşturur. Ancak bu bölüm için “taban puan oluşmamış” ifadesi kullanılır. Çünkü bu bölümü yerleşen en son adaydan daha küçük puanlı adaylar tercih etmiş olsaydı yerleşebileceklerdi.
Başarı sırası nedir?
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınavda aynı puan türüne sahip adayların sıralamasıdır. Tercih yaparken taban puan ile birlikte başarı sırasını da dikkate almak oldukça önemlidir.
Bu yıl ilk defa öğrenci alacak bölümlerin taban puan istatistiği bilgisi bulunmamaktadır. Tercih yaparken nelere dikkat etmeliyim. Bu bölümleri tercih sıralamama nasıl yerleştirmeliyim?
Yeni açılan bölümlerin başarı sıralamaları vakıf üniversitelerinin önceki yıllardaki başarı sıralamalarına ve taban puanlarına bakılarak tahmin edilebilir.
Ödeme koşulları hakkında bilgi verir misiniz?
Yıllık programlara (Hukuk Fakültesi, Tıp Fakültesi ve İngilizce Hazırlık Sınıfı) kayıt yaptıran öğrenciler ücretin tamamı, dönemlik programlara kayıt yaptıranlar için yarısı güz yarıyılı başında, diğer yarısı ise bahar yarıyılı başında ödenir. Öğrenim ücretinin tamamının eğitim öğretim yılı başında nakit ödenmesi halinde %6, öğrenim ücretinin tamamının kredi kartı ile tek çekim ödenmesi halinde ise %5 indirim uygulanır.
Öğrenim ücretinin Üniversitenin anlaşmalı olduğu taksit özelliğine sahip banka kredi kartları ile yıllık programlarda 10 taksitte; dönemlik programlarda birinci dönem 5, ikinci dönem 5 veya tamamının 10 taksitte ödenir.
Ayrıca, Üniversitemiz tarafından Otomatik Tahsilat Sistemi (OTS) anlaşması yapılan bankalardan, yıllık programlarda 10 taksitte; dönemlik programlarda birinci dönem 5, ikinci dönem 5 veya tamamının 10 taksitte ödenir. Bu taksitlendirme 2020-2021 akademik yılı için geçerlidir.
Üniversitemizde yurtdışından öğrenci kabul kontenjanı kapsamında öğrenim gören uluslararası öğrencilerin öğrenim ücretleri üniversitemize ilk kayıt oldukları tarih dikkate alınarak normal öğrenim süresi boyunca sabit kalır ve öğrenim ücretleri dolar bazında hesaplama yapılarak alınır.
KTO Karatay Üniversitesinde normal eğitim öğretim süresi içinde başarısız olduğum dersler için ek ücret öder miyim?
Hayır. Normal eğitim öğretim süresi boyunca sadece Mütevelli Heyet tarafından belirlenen yıllık öğrenim ücreti ödenir.
Bölümümden zamanında mezun olamadım. 1 veya bir kaç dersten bölümümü uzattım. Ne kadar ücret öderim? Bursum kesilir mi?
Normal süreyi aştığınız için artık burslu öğrenci değilsiniz. İlgili yıl için öngörülen ücreti üzerinden alacağınız derslerin kredisi oranında bir ücret ödemesi yaparsınız. Örneğin yıllık ücretiniz 18 bin tl olsun.10 AKTS lik ders alın. Yıllık ücret/normal ders yükü AKTS* alacağınız ders AKTS (18.000/60)*10=3000 tl olur.
Lisans ve önlisansa kayıtlı öğrencilerin ilişik kesmeleri halinde ödenen öğrenim ücretinin iadesi mümkün müdür?
Üniversitemizin Akademik takviminde belirtilen derslerin başlama tarihine kadar ilişik kesmek isteyen öğrenciden ödemekle yükümlü olduğu öğrenim ücreti talep edilmez, ödeme yapılmış ise, öğrencinin Üniversiteye herhangi bir borcu varsa mahsup edilerek kalan kısım iade edilir,
Dönemlik Programlarda; öğrencilerin ilişik kesmek istemeleri halinde ödenen öğrenim ücretinin derslerin başlama tarihi itibariyle;
a) 1. Hafta sonuna kadar başvurulduğunda, dönem ücretinin %10’luk kısmının,
b) 2. Hafta sonuna kadar başvurulduğunda, dönem ücretinin % 25’lik kısmının,
c) 3. Hafta sonuna kadar başvurulduğunda, dönem ücretinin % 50’lik kısmının,
ç) 4. Hafta sonuna kadar başvurulduğunda, dönem ücretinin % 75’lik kısmının,
Yıllık Program ile İngilizce Hazırlık Programında; öğrencilerin ilişik kesmek istemeleri halinde, ödenen yıllık öğrenim ücretinin derslerin başlama tarihi itibariyle;
a) 1. Hafta sonuna kadar başvurulduğunda, yıllık ücretin %10’luk kısmının,
b) 2. Hafta sonuna kadar başvurulduğunda, yıllık ücretin % 25’lik kısmının,
c) 3. Hafta sonuna kadar başvurulduğunda, yıllık ücretin % 50’lik kısmının,
ç) 4. Hafta sonuna kadar başvurulduğunda, yıllık ücretin % 75’lik kısmının,
ilgili akademik yıl içinde ödenmiş olan toplam tutardan kesilir, varsa kalan kısım iade edilir, öğrenim ücreti kredi kartı ile taksitlendirilerek ödenmiş ise, bu işleme ait üniversitenin ödediği banka komisyonu öğrenciden tahsil edilir, dördüncü haftadan sonraki başvurularda herhangi bir iade yapılmaz,
İngilizce Hazırlık Programını bir dönemde tamamlayan öğrencilerin Hazırlık Programı için ödemiş oldukları ikinci dönem öğrenim ücreti okumaya hak kazandıkları lisans programının dönemlik ücretinden mahsup edilir,
Öğrencinin vefat etmesi halinde;
Dönemlik Programlarda; her dönemde 7 (yedi) hafta içerisinde öğrencinin vefat etmesi halinde, dönemlik ücretin tamamı, 7. (yedi) haftadan sonra vefat etmesi halinde dönemlik ücretin yarısı veraset ilamı doğrultusunda hak sahiplerine iade edilir,
Yıllık Programlarda; ilk dönem öğrencinin vefat etmesi halinde, yıllık ücretin tamamı, ikinci dönem öğrencinin vefat etmesi halinde yıllık ücretin yarısı veraset ilamı doğrultusunda hak sahiplerine iade edilir.
Üniversitemize yatay geçiş ve DGS ile yerleşen adayların ilk yıllarında/dönemlerinde ilişik kesmeleri nedeniyle ücret iadesi söz konusu olur ise öğrencilerin ders kaydı yaptırdıkları tarih dikkate alınır.
Nakit Ödemeler
Halk Bankasının tüm şubelerinden Kurumsal Tahsilat Sistemi ile yapılır. Ayrıca; Halk Bankası ATM’lerinden ve İnternet Bankacılığından da ödeme işlemi yapılabilmektedir.
Pilotaj Bölümü 2022 - 2023 yılı eğitim ücretleri aşağıdaki gibidir:
Eğitim | Ücret | Ödeme |
Teorik Eğitim Bedeli | 58,000* TL | Her yıl için |
Teorik ve Uygulamalı Uçuş Eğitim Ücreti (Planör Eğitimi Dahil) | 56,000 Avro | 4 yıllık uçuş eğitimi için toplam |
Teorik ve Uygulamalı Uçuş Eğitim Ücreti (Planör Eğitimi Hariç) | 53,000 Avro | 4 yıllık uçuş eğitimi için toplam |
• Hazırlık programı isteğe bağlıdır.
• Teorik ve uygulamalı uçuş eğitim ücreti her yıl 10 taksite bölünebilir.
• Planör eğitimi isteğe bağlıdır.
• ÖSYM tam burslu öğrenciler, teorik ve uygulamalı uçuş eğitim ücretinden muaftır.
- 56.000 Euro: birinci yıl 14.000 €, ikinci yıl 14.000 €, üçüncü yıl 14.000 €, dördüncü yıl 14.000 € olacak şekilde 4 yıl boyunca eşit taksitlere bölünür. Yıl içinde bu ücretler 10 taksit şeklinde ödenebilir.
- 53.000 Euro: birinci yıl 13.250 €, ikinci yıl 13.250 €, üçüncü yıl 13.250 €, dördüncü yıl 13.250 € olacak şekilde 4 yıl boyunca eşit taksitlere bölünür. Yıl içinde bu ücretler 10 taksit şeklinde ödenebilir.
Yatay geçiş nedir?
Bir diploma programına kayıtlı öğrencilerin kendi istekleri doğrultusunda başka bir diploma programına geçme işlemine yatay geçiş denir. 4 farklı tipte yatay geçiş yapılmaktadır. Yatay geçişlerin yasal dayanağı “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” tir.
1) Kurumlar arası yatay geçiş (Madde 11)
- Aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılır.
Öğrencinin, kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının en az 100 üzerinden 60 ya da 4 üzerinden 2,29 olması şartı aranır (Dörtlü veya yüzlü sisteme göre elde edilen başarı notlarının birbirine dönüştürülmesinde, Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından belirlenen dönüştürme tabloları kullanılır).
- Genel Not Ortalamasını sağlamakla birlikte başarısız dersi/dersleri olan öğrenciler de yatay geçiş için başvurabilir.
- Lisans derecesi verilen diploma programlarında; dört yıllık eğitim verenlerde ikinci ve üçüncü sınıfların, beş yıllık eğitim verenlerde ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfların, altı yıllık eğitim verenlerde ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıfların başına yatay geçiş yapılabilir.
- Ön lisans ve lisans diploma programlarının hazırlık sınıfına yatay geçiş yapılamaz.
- Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.
- Bu tür yatay geçişte başarı şartını sağlayamayan ancak merkezi yerleştirme puanı geçiş yapmak istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olan adaylar yatay geçiş başvurusu yapabilir.
- Güz yarıyılı için Ön lisans ve Lisans diploma programları için Yatay geçiş kontenjanları ile başvuru ve değerlendirme takvimi temmuz ayı içinde ilan edilir.
- Bahar yarıyılı için Ön lisans derecesi verilen diploma programlarında yatay geçiş kontenjanları ile başvuru ve değerlendirme takvimi ocak ayında ilan edilir.
- Bahar yarıyılı için Lisans derecesi veren diploma programlarına yatay geçiş yapılmaz.
- Madde 11’den başvuracak adayların genel Not Ortalaması yeterli olmayan ancak, merkezi yerleştirme puanı, geçiş yapmak istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olan öğrenciler de yatay geçiş için başvurabilir. Bu kapsamdaki başvurular Genel Not Ortalaması yeterli olan öğrenciler yerleştirildikten sonra kontenjan kalması halinde değerlendirilir.
2) Kurum içi yatay geçiş
- Üniversite içinde yer alan bir fakülte bünyesindeki lisans programlarından aynı veya farklı fakülte bünyesindeki lisans düzeyinde diploma programlarına, ilgili fakültelerin görüşü üzerine Üniversite Senatosu tarafından belirlenen kontenjanlar dahilinde yatay geçiş yapılabilir.
- Kurum içinden yatay geçiş, her bir lisans programı için en erken üçüncü, en geç beşinci yarıyıla yapılabilir.
- Öğrencinin geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programının (öğrencinin merkezi sınava girdiği yıldaki) taban puanından az olmaması şartı aranır.
- Öğrencinin, kayıtlı olduğu lisans programının yatay geçiş öncesinde aldığı tüm derslerini başarmış olması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,75 olması gerekir.
3) Yurtdışı yükseköğretim kurumlarından yurtiçindekilere yatay geçiş
- Aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılır.
Öğrencinin, kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının en az 100 üzerinden 60 ya da 4 üzerinden 2,29 olması şartı aranır (Dörtlü veya yüzlü sisteme göre elde edilen başarı notlarının birbirine dönüştürülmesinde, Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından belirlenen dönüştürme tabloları kullanılır).
- Lisans derecesi verilen diploma programlarında; dört yıllık eğitim verenlerde ikinci ve üçüncü sınıfların, beş yıllık eğitim verenlerde ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfların, altı yıllık eğitim verenlerde ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıfların başına yatay geçiş yapılabilir.
- Ön lisans ve lisans diploma programlarının hazırlık sınıfına yatay geçiş yapılamaz.
- Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.
- Öğrencilerin yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarına kayıt yaptırdığı yıl Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınavda yatay geçiş ile geçmek istediği bölümün taban puanından eşit ya da yüksek puan alan öğrencilerin başvuruları yurt dışı yatay geçiş kontenjanı kapsamı dışında değerlendirilir.
- Yurt dışı üniversitelerden yapılan başvurularda öğrencinin yurt dışında öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumunun ve eğitimin yapıldığı programın ön lisans veya lisans diploma vermeye yetkili bir kurum olarak Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınması gerekmektedir.
- Yurtdışında yükseköğretime başlayan öğrencilerin Türkiye’deki yükseköğretim programlarına yatay geçiş yapabilmeleri için yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarına kayıt yaptırıldığı yıl Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınavda ilgili bölüm için YKS Kılavuzunda belirtilen başarı sırası şartını sağlaması gerekmektedir.
- Güz yarıyılı için Ön lisans ve Lisans diploma programlarında yatay geçiş kontenjanları ile başvuru ve değerlendirme takvimi temmuz ayı içinde ilan edilir.
- Bahar yarıyılı için Ön lisans derecesi verilen diploma programlarında yatay geçiş kontenjanları ile başvuru ve değerlendirme takvimi ocak ayında ilan edilir.
- Bahar yarıyılı için Lisans derecesi veren diploma programlarına yatay geçiş yapılmaz.
4) Merkezi yerleştirme puanıyla yatay geçiş
- Öğrencilerin kayıt oldukları yılda girmiş oldukları Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınavda almış oldukları puanların başka bir diploma programının öğrencinin sınava girdiği yıldaki taban puanından eşit ya da yüksek olması durumunda başvurulabilir. Örnek 1: TM-1 puanı ile İşletme bölümüne yerleşmiş bir öğrenci taban puan şartını sağladı ise üniversitemiz TM-1 puanı ile öğrenci kabul eden işletme bölümüne yatay geçiş başvurusu yapabilir. Örnek 2: TM-1 puanı ile işletme bölümüne yerleşen bir öğrenci kayıt olduğu yıl girdiği Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınavda MF-4 puanı hesaplandı ise bu puanını kullanarak geçmek istediği mühendislik programının taban puanına eşit veya yüksek olması durumunda yatay geçiş için başvurabilir.
- Öğrenciler kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanları ile geçmek istedikleri yükseköğretim programlarının merkezi yerleştirme puanını sağlamaları şartıyla ön lisans veya lisans programlarına geçiş yapabilir (ön lisanstan lisansa veya lisanstan ön lisansa).
- Öğrenciler Ek Madde -1 uyarınca sadece bir defa yatay geçiş yapabilir. Ancak söz konusu madde uyarınca yatay geçiş yapan öğrencilerin ÖSYS merkezi yerleştirme sonucu kayıt hakkı kazandıkları yükseköğretim kurumuna daha sonraki başvuru tarihlerinde geri dönebilirler.
- İlk defa kayıt yaptıran öğrenciler bir dönem/ yıl sonra başvuru yapabilirler.
- Dönemlik programlarda öğrenim gören öğrenciler güz ve bahar dönemlerinde; yıllık programlarda öğrenim gören öğrenciler sadece güz döneminde başvuru yapabilir.
- Üniversitelerde kayıtlı olan hazırlık sınıfındaki, ara sınıftaki ve son sınıftaki öğrenciler başvuru yapabilirler.
- Güz döneminde Ülkemizde ve KKTC’deki Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan üniversitelere kayıtlı tüm öğrenciler başvuru yapabilir. Bahar döneminde ise sadece ülkemizdeki üniversitelere kayıtlı öğrenciler başvuru yapabilir.
- Özel yetenekle öğrenci kabul eden bölümlere başvuru yapılamaz. Ancak özel yetenek sınavı ile yerleşen öğrenciler kayıt oldukları yılda girmiş oldukları Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınavda almış oldukları puanlarının başka bir diploma programının öğrencinin sınava girdiği yıldaki taban puanından eşit ya da yüksek olması durumunda başvurabilir.
- Başvurular her yıl eğitim öğretim başlamadan önce 30 Ağustos tarihine kadar kabul edilir.
- DGS puanı ile yerleşen öğrenciler DGS kılavuzunda tanımlanan ön lisans alanlarının devam edebileceği lisans programlarına başvuru yapabilir. Başvurulmak istenen program ilgili yılda DGS ile öğrenci kabul etmemiş ise ilgili programlara başvuru yapılamaz.
- Yatay geçiş yapılmak istenilen programa ilgili yılda öğrenci kabul edilmedi ise geçilmek istenen programın taban puanı oluşmadığından yatay geçiş yapılamaz.
- Başvurular değerlendirilirken sadece öğrencilerin kayıt oldukları yılda girmiş oldukları Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınavda almış oldukları puanlar dikkate alınır. Başarı şartı aranmaz.
Yatay geçiş yapınca bursum devam eder mi?
Öğrenciler kayıtlı oldukları programın burslu olup olmadığına bakılmaksızın yatay geçiş yapmak istedikleri programın bursluluk taban puan şartını sağlasalar dahi Üniversiteye ücretli olarak yatay geçiş yapabilirler. Ancak, KTO Karatay Üniversitesi Burs Yönergesi çerçevesinde müracaat edilmesi halinde burs imkânı sağlanabilir. Yatay geçişte burs imkanının devam ettiği durumlarda bursluluk süresine öğrencinin daha önceki (Üniversite içi-dışı) programlarda hazırlık sınıfını da kapsayan eğitim öğretim süresi dâhildir.
Yatay geçiş için istenilen evraklar nelerdir?
1) Öğrenci Belgesi
2) Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
3) ÖSYS Yerleşme Belgesi
4) LYS Puan Kartı
5) Transkript
6) Ders içeriği (İlgili Web linki)
7) 2 adet fotoğraf
8) Hazırlık Başarı Belgesi (varsa)
9) Disiplin Cezası Belgesi
10) Başvuru Ücreti Dekontu
Yatay geçiş yapınca bursum devam eder mi?
Öğrenciler kayıtlı oldukları programın burslu olup olmadığına bakılmaksızın yatay geçiş yapmak istedikleri programın bursluluk taban puan şartını sağlasalar dahi Üniversiteye ücretli olarak yatay geçiş yapabilirler. Ancak, KTO Karatay Üniversitesi Burs Yönergesi çerçevesinde müracaat edilmesi halinde burs imkânı sağlanabilir. Yatay geçişte burs imkanının devam ettiği durumlarda bursluluk süresine öğrencinin daha önceki (Üniversite içi-dışı) programlarda hazırlık sınıfını da kapsayan eğitim öğretim süresi dâhildir.
KTO Karatay Üniversitesinde yaz okulu uygulaması var mı?
Yaz okulu uygulaması üniversitemizde İngilizce Hazırlık Sınıfı Koordinatörlüğü tarafından İngilizce Hazırlık Sınıfı öğrencilerine yapılmaktadır. Fakültelerde öğrenciler tarafından talep olması halinde yaz okulu açılabilir. Yaz okulu açılıp açılmaması ve yaz okuluyla ilgili diğer hususlar ilgili yönetim kurulunun önerisi ve Senatonun kararı ile belirlenir.
Diğer Üniversitelerden yaz okulunda ders alabilir miyim?
Evet alabilirsiniz. Yaz okulunda başka üniversitelerden ders alma kuralları şunlardır;
1) Öncelikle yaz okulunda almak istediğiniz dersin devam koşulunu yerine getirerek başarısız olmanız gerekmektedir.
2) Yaz okulunda ders almak istediğiniz üniversitelerin ilgili programının YGS-LYS yerleştirme taban puanının, öğrencinin KTO Karatay Üniversitesi’nde yerleştiği yılki programın taban puanından daha yüksek olması gerekir.
3) Yaz okulunda başka üniversitede alacağınız dersin denkliğinin içerik, dil, AKTS ve saat açısından Fakültenizin ilgili Yönetim Kurulu tarafından önceden kabul edilmesi gereklidir.
4) KTO Karatay Üniversitesi’nde İngilizce olan bir ders farklı bir dilde alınamaz.
5) Öğrencilerimiz öğrenim süreleri boyunca toplam 15 AKTS sınırını aşmamak koşuluyla diğer üniversitelerin yaz okulunda veya yaz döneminde açılan dersleri alabilirler.
EK YERLEŞTİRME HAKKINDA MERAK ETTİKLERİNİZ
Ek kontenjan dönemi, üniversitelerde dolmayan, dolduğu halde kesin kayıt yapılmadığı için boş kalan bir tercih dönemidir.
Bir yüksek öğrenim programını kazandım, ama kayıt yaptırmadım. Ek Yerleştirmede başka bir yere yerleşebilir miyim?
Açıköğretim Fakültesi'nin kontenjansız programları hariç bir bölüm veya programa yerleştirilen adaylar, bu bölüm veya programa kayıt yaptırmamış olsalar bile, ek yerleştirme döneminde tercih hakkına sahip değildir.
Ek Yerleştirme Kontenjanları ne şekilde belirlenecektir? Bunları tercih etmek için şartlar nelerdir?
Ek Yerleştirme Kontenjanları 2 şekilde belirlenmektedir:
İlk yerleştirme sonucunda kontenjanın tamamı dolmazsa, boş kalan kontenjanlar,
İlk yerleştirme sonucunda boş yer kalsın,kalmasın, kayıt yaptırmayan öğrencilerin sayıları, ÖSYM tarafından belirlenir.
Ek yerleştirmeden kimler, nasıl yararlanacak?
İlk yerleştirme sonunda herhangi bir yüksek öğretim kurumuna yerleşememiş adaylar başvurabilecektir.
Ek Yerleştirmede tercih yapabilmek veya bir bölüme yerleşebilmek için puanım ne olmalıdır?
İlk yerleştirmede kontenjanı boş kalan programların taban puanları oluşmaz. Taban puanları olmadığı için ekyerleştirmede bu programları herkes tercih edebilir.
Örnek: İlk yerleştirmede 60 kişi kontenjanı olan bir bölüme 60 kişi yerleştirildiyse, yerleştirilen son kişinin puanı bölümün taban puanı olur. Yerleştirilen kişilerden 4 tanesi kayıt yaptırmadıysa,bölümün ek yerleştirme kontenjanı 4 olur. Bölümün tamamı ilk yerleştirmede dolduğu için ek yerleştirme döneminde bu bölümü tercih etmek için taban puan şartını sağlamak gerekir.